Western WD TVHD y FLAC: Vinilo versus CD en Neil Diamond: Hot August Night (1972)

Tiempo atrás quedó demostrado el mejor sonido del vinilo de Bob Dylan en comparación con la edición en CD, mas no por ello se debía generalizar, como hicieron unos cuantos en el meneo (donde la mayoría opina sin tener ni idea).

Hoy es justo al revés, siendo ambas ediciones (CD y vinilo) excelentes gracias a la empresa MFSL.

Neil Diamond: Hot August Night - CD (MFSL) versus Vinilo (MFSL)

Técnicamente, la tecnología CD es superior a la del vinilo, pero lo que realmente importa es la calidad de su implementación/edición en el soporte que sea

Siendo la fuente la misma: MFSL (empresa que brilla por su apuesta por la calidad), el soporte ha de marcar la diferencia. Tal es el caso con el viejo directo de Neil Diamond: Hot August Night (1972), donde la edición en CD suena aún mejor que la de vinilo.

Es muy vergonzoso que los actuales CDs suenen tan mal, por culpa de las empresas discográficas y los ingenieros de sonido, no justificando su elevado precio en España.

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Acerca de maty
Nauscopio Scipiorum

11 Responses to Western WD TVHD y FLAC: Vinilo versus CD en Neil Diamond: Hot August Night (1972)

  1. maty dice:

    Wikipedia ES Hot August Night

    Hot August Night (noche cálida de Agosto), álbum grabado en vivo en el Teatro Griego de Los Ángeles por el canta-autor Neil Diamond en 1972. Este álbum tiene la particularidad de ser el primero que genera más de $2 millones en ventas, siendo álbum doble y en vivo permaneciendo más de 5 años en listas….

    Esta serie de conciertos serían los primeros donde se usaría sonido cuadrafónico en el Teatro Griego (de hecho en 1971 también en una serie de conciertos de Diamond se usaría por vez primera sonido estéreo), con llenos totales y a Diamond se le reconoció el tremendo esfuerzo en su interpretación ante 5.000 espectadores por más de 107 minutos, ya que estaba enfermo de catarro y hasta fiebre tenía

  2. maty dice:

    AvaxHome Linda Ronstadt – Hasten Down The Wind (1976) 24-Bit/96-kHz Vinyl Rip
    por nettz

    AvaxHome Linda Ronstadt – Hasten Down The Wind Ultradisc II™ 24 KT Gold CD
    MFSL Ultradisc II 24 KT. Gold CD UDCD 783
    por Guthead

    En el Denon, la batería en la versión MFSL suena mucho mejor.
    En el ordenador+radiocasete, suenan igual.

    Lo dicho, cuando un CD se hace como es debido, es superior al vinilo. Por desgracia, habitualmente no es así.

  3. maty dice:

    AvaxHome Neil Young – Le Noise [Reprise 180g LP] 24-bit/96kHz & CD-compatible format
    por aksman

    Ojo, es una grabación nueva y en soporte vinilo, en el 2010!

    Ahora habrá que esperar a localizar la versión CD y así poder comparar en igualdad de condiciones técnicas -por la grabación actual.

  4. maty dice:

    No me gusta, demasiado ruido de guitarra eléctrica distorsionando -debo hacerme viejo o siempre lo he sido. Así que lo borro del disco, lástima de 778 MB descargados!

    En los comentarios, jazzfan:

    Thanks Aksman – your excellent rip of the 180 gram vinyl really does sound much better the standard CD release. Another good rip and post!

    Me lo creo por: Reprise 180g LP; Mastered By Chris Bellman @ Grundman Mastering.

  5. maty dice:

    AvaxHome Neil Diamond – His 12 Greatest Hits (1974) {Super Disk dbx LP} 24-bit/96 kHz Vinyl Rip plus CD Version
    por Dr. Robert

  6. maty dice:

    AvaxHome Neil Diamond – Classics: The Early Years (1983) {Columbia LP} 24-bit/96 kHz Vinyl Rip plus CD Version
    por Dr. Robert

  7. maty dice:

    AvaxHome Neil Diamond – 12 Greatest Hits, Vol II (1982) {CBS Mastersound} 24-bit/96 kHz Vinyl Rip plus CD Version
    por Dr. Robert

  8. maty dice:

    Aprovecho el hilo para denunciar otra chapuza de las discográficas. El siguiente SACD está mucho más comprimido, sonando más estridente que el CD. Y eso que la velocidad es inferior. Chapucero a más no poder.

    foobar2000 1.1.10 / Dynamic Range Meter 1.1.1
    log date: 2012-04-06 13:16:33

    ——————————————————————————–
    Analyzed: The Rolling Stones / Some Girls (2012 SHM-SACD)
    ——————————————————————————–

    DR Peak RMS Duration Track
    ——————————————————————————–
    DR12 -0.02 dB -14.60 dB 4:50 01-Miss You
    DR10 -0.03 dB -12.24 dB 4:23 02-When the Whip Comes Down
    DR10 -0.01 dB -12.13 dB 4:40 03-Just My Imagination (Running Away With Me)
    DR11 -0.02 dB -13.12 dB 4:40 04-Some Girls
    DR11 -0.08 dB -11.85 dB 3:13 05-Lies
    DR12 -1.05 dB -15.37 dB 4:25 06-Far Away Eyes
    DR9 -0.96 dB -11.66 dB 3:09 07-Respectable
    DR9 -1.06 dB -11.92 dB 3:27 08-Before They Make Me Run
    DR11 -0.98 dB -13.62 dB 4:27 09-Beast Of Burden
    DR10 -1.01 dB -12.12 dB 3:50 10-Shattered
    ——————————————————————————–

    Number of tracks: 10
    Official DR value: DR11

    Samplerate: 88200 Hz
    Channels: 2
    Bits per sample: 24
    Bitrate: 2792 kbps
    Codec: FLAC
    ================================================================================

    foobar2000 1.1.11 / Dynamic Range Meter 1.1.1
    log date: 2012-05-02 22:22:46

    ——————————————————————————–
    Analyzed: The Rolling Stones / Some Girls
    ——————————————————————————–

    DR Peak RMS Duration Track
    ——————————————————————————–
    DR15 -0.69 dB -18.18 dB 4:48 01-Miss You
    DR13 -0.99 dB -16.09 dB 4:20 02-When The Whip Comes Down
    DR13 -1.48 dB -16.44 dB 4:38 03-Imagination
    DR13 -1.12 dB -17.17 dB 4:37 04-Some Girls
    DR12 -1.68 dB -15.43 dB 3:12 05-Lies
    DR14 -0.70 dB -18.19 dB 4:24 06-Far Away Eyes
    DR13 -0.69 dB -14.90 dB 3:06 07-Respectable
    DR13 -0.87 dB -15.52 dB 3:23 08-Before They Make Me Run
    DR14 -0.77 dB -16.55 dB 4:24 09-Beast Of Burden
    DR13 -0.69 dB -14.71 dB 3:45 10-Shattered
    ——————————————————————————–

    Number of tracks: 10
    Official DR value: DR13

    Samplerate: 44100 Hz
    Channels: 2
    Bits per sample: 16
    Bitrate: 855 kbps
    Codec: FLAC
    ================================================================================

  9. maty dice:

    Suena la versión “digital” 24/44.1 de Hot August Night (40th Anniversary Deluxe Edition) publicada este año, 2012. Eufórico por la música y el sonido que generan el ODAC + cajitas RK7 (última mejora).

    Una maravillaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. No sé por qué, pero asocio la música al hecho de conducir un trailer por el sur de EE.UU. Cierro los ojos, y estoy al volante de uno de esos monstruos😉

  10. maty dice:

    Reproduzco lo comentado en un foro no sito bajo el radar de Google ni de ¿PRISM? de la NSA.

    digitalaudioreview.net Digital vs. Vinyl (TONEAudio – Part 1) by John Darko

    …I’ve no plans to start reviewing turntables, phono stages or tonearms – I simply don’t have the experience.  However, I thought it might be interesting to test the generalisation that vinyl is superior to digital by comparing very specific price-matched setups from both camps:

    Lenco L75 + Zu DL-103r + iFi iPhono vs. MacMini + iFi iUSBPower + Resonessence Labs Concero .

    You can read my (somewhat inconclusive) findings in Issue 55 of TONEAudio (PDF, p. 132).

    iFi-audio iPhono
    -> http://www.ifi-audio.com/en/iPhono.html

    Its features include 6 x stereo EQ curves, adjustable MC load, dedicated ultra-low noise MC stage, adjustable MM load, adjustable gain, exemplary Class A circuitry with an ultra-wide dynamic range approaching that of CD…

    enjoythemusic.com ifi Audio Micro iPhono MM/MC Phonostage by Ron Nagle

    Conclusion

    It is very hard to isolate and describe what should not be there. Nevertheless, or none the less I have discovered a baseline personality. Firstly it is above all dead quiet. The manufacturer says the amplifier is designed to operate in pure Class A operation, and it does but! Do not think of Class A in the same way you think of tube-based amplifiers. This is Class A solid-state and it has absolutely no tube warming tonal colorations. What it does is present musical performance in a distortion-less pristine and pure form. This is as it should be; it will never impose anything on the performance. The caveat is, only if you have not done something stupid.

    The $399 price and the unusual range of adaptation make this device truly unique. Buy it if you play vinyl, for you most certainly could not lose. More and more by bucking the pricing escalation this is a rare audiophile no-brainer bargain. On a personal note: "I have learned a few things about my vinyl system and in the process enjoyed every fiddly minute" From the magazine Enjoy the Music.com and from me, Semper Hi-Fi!

    • maty dice:

      -> http://www.digitalaudioreview.net/2013/06/digital-vs-vinyl-toneaudio-part-1/#comment-15043

      Dave says, June 15, 2013

      Typical CD releases measure DR5 or DR6 on the TT Dynamic Range meter, and have since about 1996 or so. Typical vinyl measures about DR10-13. That’s really all you need to know right there. Ironically, most artists began abandoning tape for Pro Tools rigs at about the same time, so most modern vinyl releases are cut from high-res digital: 24/48 to 24/96 being most common. So there’s nothing REALLY that analog about modern vinyl.

      You could make the argument back in the 2″ tape days that an AAA straight tape to vinyl cut was inherently better than an AAD CD release, and you’d probably be right. Early CDs despite the lack of any Loudness Wars brickwalling were usually destroyed by their vinyl equivalents, likely due at least in part to poor performing early A-D processors and the limitations of what were essentially Beta tapes that were used for transferring to CD. That’s all over now. Vinyl cut from a high-res, uncompressed digital studio master can never beat that master. A Continuum Caliburn will likely sound much better than say a laptop playing the high-res master connected to a $200 USB DAC, but with Caliburn level digital equipment, say from dCS or MSB, the digital master will win easily. No surface noise, no rumble, no clicks or pops, no wow and flutter, no tracking issues, etc etc etc.

      Mikey Fremer of course still believes that live vinyl playback > all, including the best vinyl rip in the world, but he’s mostly alone on that, and I don’t think even he would argue that reel-to-reel tape masters make short work of even the best turntables. What’s the equivalent of reel-to-reel in the digital age? High-res digital studio masters.

      Vinyl sounds better than CD because the vast majority of CDs are terribly produced. There’s nothing “magical” about it’s analogness, it’s just that the engineers that create vinyl masters are allowed to do their jobs without some industry executive (or sadly, the band members themselves) yelling at them to MAKE IT LOUDER!!!!! That’s it, and that’s been it for a good 20 years.

"Age quod agis et bene agis" - Hagas lo que hagas, hazlo bien

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